در حال حاضر، کسب و کارهای موجود در اینستاگرام به اندازهای پیشرفت کردهاند که باعث ایجاد رقابت شدیدی در بین کسب و کارهای مختلف در دنیای مجازی اینستاگرام شده است. این رقابت فشرده نیازمند استفاده از راهکارها و تکنیکهای خاصی است تا بتوانید از رقبای خود جلوگیری کنید. ابزارهای تحلیل اینستاگرام تنها شامل چند نمودار و معیار ساده نیستند. یک ابزار تحلیل پیج اینستاگرام به شما نشان میدهد که آیا وقت، هزینه و انرژی که برای صفحه خود صرف میکنید، ارزش آن را دارد یا خیر. همچنین به شما نشان میدهد که راهی که انتخاب کردهاید، صحیح است یا خیر.
اگر تحلیل اینستاگرام به درستی انجام شود، به شما نشان میدهد که چه نیازهایی از کاربران هدف شما وجود دارد و به چه منظوری به شما نیاز دارند. اینستاگرام در بروزرسانیهای اخیرش، تلاش کرده است که با جلوگیری از نامنظمیهایی مانند فالوورهای فیک و افزایش لایکهای غیرطبیعی، هکرها و ... به طور جدی برخورد کند. بنابراین، نتایجی که این ابزارهای تحلیل اینستاگرام به شما ارائه میدهند، کاملاً صحیح و واقعی هستند.
ما در این مقاله بخش های زیر را با هم بررسی می کنیم:
بازنویسی:
- بررسی انواع ابزارهای تحلیل اینستاگرام و راههای دسترسی به بخش آنالیز پیج خود
- نحوه دسترسی به بخش اینستا آنالیزور در محیط دسکتاپ
- معیارهایی که برای سنجش اکانت اینستاگرام استفاده میشوند
- معیارهای بسیار مهم برای تحلیل کاربران
- معیارهای بسیار مهم برای تحلیل پستهای پیج اینستاگرام
- معیارهای بسیار مهم برای تحلیل استوریهای پیج اینستاگرام
- معیارهای بسیار مهم برای تحلیل تبلیغات پیج
ابزار آنالیز پیج اینستاگرام
امروزه ابزارهای تحلیل پیج اینستاگرام با ویژگیها و قابلیتهای فراوانی در دنیای وب موجود است. اما بر اساس توصیههای اساتید متخصص در حوزه اینستاگرام، پیشنهاد ما برای بررسی 5 ابزار است که در ادامه به آنها میپردازیم.
ابزار Insights
یکی از ابزارهای پرکاربرد برای تحلیل پیج اینستاگرام، بخش Insights در اپلیکیشن اینستاگرام است. این ابزار کاملا رایگان است و به همین دلیل در لیست ابزارهای رایگان برای تحلیل اینستاگرام قرار دارد. سادگی و قابلیت فهم این ابزار به اندازه ای است که بدون نیاز به تخصص و مهارت خاصی، می توانید وضعیت فعلی اکانت خود را بررسی کنید.
این ابزار به سوالاتی که در ادامه مطرح می شود، به سادگی و کمترین زمان ممکن، پاسخ می دهد:
- چگونه کاربران وارد پیج شما شده اند؟
- چه تعداد کلیک بر روی لینک وب سایت شما انجام شده است؟
- کدام پست ها برای کاربران جذاب تر بوده اند؟
- کدام پست ها به اشتراک گذاشته شده اند؟
- کدام پست ها ذخیره شده اند؟
- کدام پست باعث بازدید از پروفایل شما شده است؟
با استفاده از بخش Insights اینستاگرام، می توانید اطلاعات دقیق و کاملی را برای تحلیل پیج خود به دست آورید.
ابزار آنالیز پیج اینستاگرام Hootsuite
یکی از ابزارهای تحلیل قوی برای اینستاگرام، ابزار Hootsuite است. با ثبت نام در سایت Hootsuite، شما می توانید به مدت 30 روز از اشتراک رایگان این ابزار استفاده کنید. این فرصت عالی برای تحلیل های کارآمد و سریع است.
شاید از خود بپرسید که تفاوت این ابزار با بخش Insights چیست؟
در ادامه تفاوت اساسی این ابزار با ابزار اینستاگرام را برای شما لیست کرده ایم:
- اطلاعاتی از گذشته پیج، به شما نشان می دهد که این به شما کمک می کند که با بررسی داده های آماری گذشته پیج، اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.
- قابلیت مقایسه داده های آماری در بازه های زمانی مختلف
- با معیارهایی که خودتان، تعیین می کنید، یک پست مشخص را بررسی و تحلیل کنید
- بخش کامنت اینستاگرام را بر اساس نظرات مثبت و منفی دسته بندی و رتبه بندی کنید.
یکی از ویژگی های مهم این ابزار این است که از تمام شبکه های اجتماعی حمایت می کند. به عنوان یک برند طراحی دکوراسیون داخلی، شما می توانید محتواهای خود را که در شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و پینترست به اشتراک می گذارید، بازخورد آن را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید کدام محتوا برای کدام شبکه اجتماعی مناسب تر است. این به شما کمک می کند تا در زمان، انرژی و هزینه های خود صرفه جویی کنید.
ابزار تحلیل اینستاگرام Iconosquare
اولین ویژگی این ابزار که آن را در لیست ابزارهای رایگان برای تحلیل اینستاگرام قرار داده است، امکان استفاده 14 روزه رایگان از تمام خدمات آنالیز پیج اینستاگرام است. این ابزار از زمانی که شروع به استفاده میکنید، فعالیتهای شما در 30 روز گذشته تا زمان حال را به طور کلی بررسی میکند.
به علاوه، در طول این 14 روز، شما به بخش ارزیابی حرفهای این ابزار دسترسی کامل خواهید داشت. این بخش شامل تحلیل قوی میزان ورودی و خروجی کاربران، تعامل بیشتر با کاربران، تحلیل قوی استوریها و ... میباشد. این ابزار به خصوص برای شبکههای اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام طراحی شده است و برای شبکههای اجتماعی دیگر کاربردی ندارد.
لازم به ذکر است که تحلیلگران پیج اینستاگرام از ابزارهای دیگر غیر از Insights برای تحلیل شبکههای اجتماعی استفاده میکنند تا برنامهریزی قوی برای تولید محتوا و فعالیت در شبکههای اجتماعی را به کارفرما ارائه دهند.
ابزار تحلیل اینستاگرام Keyhole
ابزار آنالیز پیج اینستاگرام، ردیاب مکالمه و ارتباطات است که به دلیل ردیابی هشتگ ها و کلمات کلیدی، به آن لقب داده شده است. این ابزار بسیار کاربردی و مفید برای ردیابی هشتگ های پرکاربرد و مفید برای کسب و کارها است. در صفحه اول وب سایت خود، این ابزار ادعا می کند که می تواند به سوالات زیر که شما از یک اینستا آنالیزور انتظار دارید، پاسخ دهد:
- چگونه تاثیر یک کمپین تبلیغاتی برای افزایش فالوور را بیشتر کنیم؟
- چگونه می توان هشتگ ها و معیارهای تأثیرگذار خود را در اینستاگرام ردیابی کرد؟
- چگونه به گزارش کاملی از کاربران خود، برسیم؟
این ابزار، همانند ابزارهای دیگر، دارای مدت زمان مشخص برای اشتراک رایگان است.
ابزار تحلیل اینستاگرام HypeAuditor
یکی از ویژگیهای اصلی این ابزار، تشخیص فالوورهای جعلی و رباتی است که تاثیر چندانی بر عملکرد پیج شما ندارند. با استفاده از این ابزار، میتوانید به راحتی آماری از فالوورها و کامنتهای خود کسب کنید و تعداد فالوورها و کامنتهای جعلی را شناسایی کنید.
برای دسترسی کامل به امکانات این ابزار، باید ماهیانه 300 دلار پرداخت کنید که مبلغ بسیار بالایی به حساب میآید، به ویژه با توجه به نرخ ارز. اما برای برندهای معتبر در اینستاگرام که درآمد قابل توجهی دارند، این ابزار میتواند بسیار مفید واقع شود. دسترسی کامل به این ابزار میتواند دو موضوع مهم زیر را برای شما روشن کند:
- شناخت کامل کاربران در اینستاگرام
- راهکارهایی برای افزایش درآمد مطابق با نیاز کاربران و برند مورد نظر
نظرات شما عزیزان: